Csomagolástervezés
Csomagolás tervezésre szinte minden termék eseten szükség lehet, legyen az akár gyümölcs akár csavar anya. Minden termék csoporthoz léteznek különböző csomagolási technológiák, eljárások, amik jól működnek kimondottan szállítási céllal vagy akár kiértékesítési céllal. A költséghatékony és megfelelő csomagolás kiválasztása nem egyszerű ezért lehetőségünk van ezt külsős cégre bízni, akinek nagy szakértelme van az ilyen területen. Segítségével kiválaszthatjuk az optimális csomagoló anyagot és csomagolási stratégiát, ezzel hatékonnyá téve a csomagolást akár a gyártási helyen akár egy másik telephelyen, ahol kiépítésre kerül a rendszer.
1. Mi a termék, amit be akar csomagolni?
A legelső lépésként fontos azt tisztázni, hogy mi maga a termék, amelyet be szeretne csomagolni az ügyfél, mivel a tervező csapat így tudja meghatározni a legpontosabb árajánlatot. Érdemes kitérni az áru jellegére, anyagára, esetleg olyan jellemzőkre, hogy törékeny vagy gyúlékony-e.
2. Meglévő vagy új terméknek a csomagolásáról van szó?
Fontos megemlíteni, hogy egy már létező ermékcsaládot akar bővíteni, frissíteni, mely csomagolásának hasonlítania kell egy már meglévőre, vagy teljesen új termék csomagolásában gondolkodik, merőben új arculattal.
3. Milyen mérettel és mekkora tömeggel rendelkezik a csomagolandó termék?
Itt minden információt meg kell adni, ami rendelkezésre áll. Célszerű megadni a termék befoglaló méreteit, esetleg külön kitérni rá, ha valamilyen kiálló részeket, különleges formákat tartalmaz. Fontos leírni a termék tömegét is, hogy a csomagolás biztosan elbírja a súlyt
4. Milyen csomagolási kialakításra, kinézetre gondolt?
Ez a tervezés megkezdése előtt egy nagyon fontos kérdés, mivel attól függően, kell kialakítani a csomagolást, hogy hol lesz értékesítve a termék. Például ha valaki saját üzletében vagy egy webáruházban kíván forgalmazni, másképpen kell kialakítani a csomagolást, mintha a termék csupán egy raktári polcra kerül elhelyezésre, további feldolgozásra.
5. Van-e nyitottság az új, korszerű technológiák az alkalmazására?
Napjainkban egyre népszerűbb a környezetbarát anyagok és technológiák alkalmazása. Ezért fontos kérdés, hogy igényt tartunk-e a csomagolástervezés olyan módjára, mely kiemelt figyelmet fordít az energiahatékonyságra, vagy a csomagolás gazdaságos újrahasznosíthatóságára.
6. Szükség van-e nyomdai szolgáltatásra is?
A csomagolásra számtalanadat nyomtatható, ilyen lehet a gyártási vagy szavatossági idő, gyártási szám, vonalkód stb. A termék tervezése során fontos, hogy tisztába legyünk a nyomdai kivitelezés részleteivel mivel a tervezés során ezeket végig szem előtt kell tartani. Itt olyan kérdéseket kell tisztázni, mint a nyomtatás módja, színek száma, kötelező jelölések.
7. Igen jelentős különbségek lehetnek a különböző cégek áraiban és feltételeiben, ezért mindig több cég ajánlatát kérjük be és hasonlítsuk össze. Ezt 2 perc alatt, minden kötelezettség nélkül megtehetjük a következő ajánlatkérő ív kitöltésével.
Szerző: Kócsi Norbert |