Pick-up futárszolgálat
A pick-up autós futárra olyan csomagjaink szállítását érdemes bíznunk, amelyek meghaladják egy normálméretű autó kapacitásait. Az pick-upos futár előnye, hogy szinte minden időjárásban kész a mozgásra és a szállítható mennyiség is sokkal tágabb határok között mozog, mint a kétkerekűeknél. Hátránya, hogy az aktuális forgalmi helyzet komolyan befolyásolja az előrehaladását, így csúcsidőben vagy váratlan dugó esetén kiszámíthatatlan, hogy a küldemény mennyi idő alatt ér a célba. A kisteherautós futár jellemzően 50-1000 kg közötti küldeményeket tud kézbesíteni, melynek mérete nem haladja meg az 130x140x190 cm-es méretet.
1. Milyen jellemzőkkel rendelkezik a szállítandó áru?
Az igényeinknek leginkább megfelelő futárszolgálat kiválasztásához először is írjuk le, hogy mekkora tömegű, méretű, darabszámú árut szeretnénk küldeni. Ezekkel az autókkal nagyobb méretű árukat is kiszállítanak. Ha törékeny, vagy bármilyen más behatásra érzékeny (például vízre) amit küldeni szeretnénk, azt is közöljük.
2. Hol történik a csomag felvétele és leadása?
A szállítás költségét ez mindenképpen befolyásolja. A legkényelmesebb opció a háztól-házig szolgáltatás, mely azonban felárral rendelkezik. Ha nem okoz nagy fáradságot, akkor érdemes az egyes futárszolgálatok csomagpontjainál feladni a csomagot, ezzel ugyanis spórolhatunk. Ha egyszerre több küldeményünk van, több címzettnek, akkor azzal is csökkenthetjük a költségeket, ha ezek a címek útba esnek a futárnak. Ha nemzetközi viszonylatban kívánunk csomagot küldeni, azt mindenképp jelezzük, ugyanis ez esetben más tényezőkre is érdemes lehet odafigyelni, például légi fuvarozás mellett is dönthetünk.
3. Mikor szeretnénk feladni illetve mennyi idő alatt történjen a szállítás?
Adjuk meg az árufelvétel idejét. Közölhetünk pontos időpontot is, vagy pedig csak a napot, ekkor viszont ügyeljünk rá, hogy a megadott címen tartózkodjunk aznap. Minél hamarabb szeretnénk célba juttatni, annál drágább is lesz a szolgáltatás. Választhatunk, hogy egy adott idő-intervallumban történjen meg a kiszállítás, vagy akár konkrét időpontban! Az utóbbi esetben viszont arra figyeljünk, hogy munkaidőn kívüli időpontban akár kétszeres szállítási költségekre is számíthatunk!
4. Csomagbiztosítást szeretnénk kérni?
Ismertessük azt is, hogy mekkora értékű, illetve milyen tartalmú a szállítandó csomag. Érdemes lehet ugyanis biztosítást is kötni, ha nagyobb értékű csomagot adunk fel. Egyes áruk pedig speciális szállítási igényeket támaszthatnak, például romlandó ételekhez hűtő, mérgező termékeknél szintén egyedi kezelés szükséges.
5. Milyen módon történjen az átvétel, esetleg a fizetés?
Szabjuk meg, hogy a csomagot milyen feltételek mellett vehetik át. Például fontos-e, hogy csak egy konkrét személy kaphassa azt kézbe? Illetve azt is szerepeltessük, hogy utánvétellel történik-e a küldemény értékének megtérítése a címzett által, ennek ugyanis szintén felára van.
6. Szeretnénk-e igénybe venni egyéb extra szolgáltatásokat?
Végezetül azt is gondoljuk át, hogy szeretnénk-e igénybe venni egyéb extra szolgáltatásokat. Népszerű lehetőség a csomag online nyomon követhetősége. Vagy pedig, például pénz küldésénél kérhetjük azt is, hogy a futár egyenesen a kért címre vigye a pénzt, ne térjen be előtte sehová. Állandó megrendelés esetén futárbérlési opcióval lefaraghatunk a költségekből.
7. Igen
jelentős különbségek lehetnek a különböző cégek áraiban és feltételeiben, ezért mindig több cég ajánlatát kérjük be és hasonlítsuk össze. Ezt 2
perc alatt, minden kötelezettség nélkül megtehetjük a következő
ajánlatkérő ív kitöltésével.
Szerző: Kócsi Norbert |