Raktárkezelő szoftver
1. Milyen szintű raktárkezelő programot szeretne?
Ebben az esetben azt kell felmérni, hogy milyen eszközei és tudása legyen a rendszernek. Amennyiben csak egy nyilvántartó szoftverre lenne szüksége, arra is van lehetőség, de egy komolyabb rendszer lehetővé teszi az árukkal, targoncákkal való kommunikálást is (RFID, UWB technológiák). Mérje fel a készletének nagyságát, a raktár nagyságát és lehetőségeit, s kérjen ajánlatot a kiépítendő rendszerre.
2. Hol tárolódjanak az adatok?
Akár külön szerveren, akár felhőalapú tárhelyen gondolkozik, mindegyikre van lehetősége. Az online tárolás előnye az, hogy bárhonnan elérhetők az adatok, csak internetkapcsolat szükséges. A felhőalapú tárhely biztonságos, jelszóval védhető. A külön szerver alkalmas arra, hogy teljesen lekapcsolható a hálózatról, ezáltal biztonságosabb az online tárolásnál, viszont korlátozott tárhely áll rendelkezésünkre.
3. Hány felhasználója legyen a rendszernek?
Különféle adminfunkciók kezelésére, teljes adatkezelési feladatra alkalmas személyek számát érdemes meghatározni. Adja meg az ajánlatkérésben, hogy hány személy kaphasson teljeskörű hozzáférést. A felhasználók hierarchiája is meghatározandó, hogy ki mihez és milyen módon férhessen hozzá bizalmas adatokhoz.
4. Milyen egyéb funkciói legyenek a programnak?
Például a raktározási feladatokon túl számlázási feladatokkal is felruházható a szoftver. A pénztár és az időszaki zárás funkciói az alkalmazottak elszámoltathatóságát teszik lehetővé. Lekérdezésekkel átláthatóvá válik az árukészlet, a pénzforgalom és a cikkforgalom időszakonkénti alakulása. A programot egy időben egy felhasználó használhatja, jogosultsági rendszere beállítható. A program kiegészíthető előlegszámla készítés, export-import kezelés, költségnyilvántartás, átutalások nyilvántartása, projektek kezelése, pénztárkezelés valamint könyvelésfeladás modullal, illetve iktató programmal. További lehetőségekről érdeklődjön az ajánlatkérésben.
5. A szoftver milyen más programokkal tudjon együttműködni?
A szoftver telepítése előtt használatban lévő programok adatai szükségesek lehetnek a továbbiakban, illetve fontos lehet az új programmal való együttműködés is (pl.: excel-táblázatból való kiolvasás). Ajánlatkérésben írja le azokat a programokat amikkel a kompatibilitás elengedhetetlen, hogy a szoftverek közti kommunikálás megfelelő lehessen.
6. Szükséges e oktatás?
A kezelőfelület a felhasználók számára nem mindig egyértelmű. A nem egyértelmű funkciók, elérések nehézségeket okozhatnak. Ebben az esetben a legtöbb cégnél rendelkezésre áll betanító tanfolyam a userek számára. Amennyiben élni kíván ezzel a lehetőséggel, jelezze ilyen jellegű igényét ajánlatkérésében.